2021 / Serieformat

Dansk Golf Union

DATO:

June 23, 2021

KUNDE:

Dansk Golf Union & Golf.dk

TYPE:

Serieformat

Danmarks mest strategiske golfhuller - en engagerende filmserie til Facebook

I slutningen af sidste år offentliggjorde Facebook, at deres algoritme, og den måde hvorpå den favoriserer videoindhold, ville ændre sig. Den ville i højere grad promovere originalt producerede videoer af længere varighed som er i indeholder et handlingsforløb, der engagerer seeren og inviterer dem til at se videoen til ende Netop dette var en af grundene til, at vi tidligt på året faldt i snak med Dansk Golf Union og Golf.dk om at lave en serie på 18 videoer, som skulle hylde de mest strategiske golfhuller, der findes i det danske land. 


Tilbagevendende seere og aktivering af de lokale fællesskaber

Serien bygger på, at der gennem Golf.dk's læsere, banearkitekter og golfkendisser er blevet udvalgt de 18 mest strategiske golfhuller. Hertil har vi til hvert hul produceret en cirke to minutters video, hvor et lokalt kendt ansigt fra klubben fortæller om hullet og dets strategiske udfordringer. Videoerne bliver derefter udgivet på Golf.dk og deres dertilhørende Facebook side på en ugentlig frekvens. Fordelen ved serieformatet og den faste udgivelse er, at det engagerer trofaste seere til at vende tilbage uge efter uge, samtidig med at der ved hvert enkelt hul opstår en stor eksponering i de lokale fællesskaber som er tilknyttet den enkelte golfklub.


Blikfang og fastholdenhed

En anden vigtig del af Facebooks ændring er, at du nu i endnu højere grad skal fange og fastholde dine seere. Dette var en vigtig faktor i, at vi ikke synes, at en droneoverflyvning af hullet - som er det man typisk ser - var fyldestgørende. Vi stiller i dag endnu højere krav til det content vi eksponeres for, og hvis vi ønsker at fastholde seerne i to minutter kræver det mere end en droneoverflyvning. Vi kombinerede derfor droneoverflyvning med fortællingen om hullets strategiske udfordringer og en gennemspilning af hullet. På den måde fik vi skabt et handlingsforløb, der både var informativt og underholdende, og som skaber en bedre fastholdelse af seerne. Dette kombinerede vi med konsekvent at lave en intro, der baserede sig på en hurtigt klippet sekvens af et højdepunkt, der ville kommer senere i den enkelte video, hvilket er med til ikke blot at fange seeren, men også at opfordre dem til at se videoen til ende for at finde ud af præcis, hvad der skete.