SoMe-content

Relevant

DATO:

April 3, 2022

KUNDE:

Relevant Cosmetics

TYPE:

SoMe-content

Relevant Cosmetics: ‘Body Serum’ - let's get creative and drive conversions

Det sker sommetider, at vi har kunder, der gerne vil skabe konverteringer. Er det tilfældet, ved vi, at det bliver en udfordring. For hvordan overbeviser du en kunde om at købe et produkt på under 15 sekunder? 

Ind til kernen og frem med USP’erne

Det første vi gør, er at finde helt ind til kernen. Vi har ikke tid til at komme med flere forskellige pointer, så hvad er essensen egentlig? I dette tilfælde var det ret simpelt. Relevant Cosmetics har lavet en boostende kropsserum. Produktet er nyt og aktualitetsværdien høj, og derfor skal vi hurtigt introducere det innovative element som samtidig er deres USP: at den booster huden - og selvfølgelig er der ingen påstand uden et belæg, så det parrer vi op med de aktive ingredienser, som allerede kendes fra lignende serummer til ansigtet. 

Hurtige klip på 15 sekunder eller en informativ video på 45 sekunder?

Helt ærligt? Så skal du have begge dele. Hver gang vi snakker om markedsføring på sociale medier, så handler det om at have content, der kan noget forskelligt. Derfor lavede vi en ultra kort video, der på under 15 sekunder hurtigt præsenterer produktets USP’er gennem ren tekst. Videoen er derfor designet til at køre uden lyd som default, men vælger du at have lyd på, så møder seeren en lydside, der er sounddesignet til at opsluge seeren i produktets univers og associere produktet med velvære. Lydsiden er kort sagt med til at skabe en følelse, hvor billedsiden har en mere konverterende karakter. Det er dog ikke alle, der er solgt så hurtigt, og derfor har vi ligeledes produceret en video, hvor et interview med en ung kvinde er et centralt komponent på produktets landingpage.

Kan man styrke sin branding og drive konverteringer samtidigt? 

De fleste vil nok sige nej, men i dette tilfælde vil vi faktisk vove at påstå, at vi har formået det. Det analoge udseende og den atypiske brug af produktet - ukontrolleret snurrende med en ka-ching lyd - udtrykker innovation og giver dig samme tid en følelse af, at der er noget der er ungt og trendy. Begge dele taler ind i Relevants brand, som er skabt for dem, der ønsker at være med til at ændre den gammeldags branche som hudpleje på mange måder er. De ønsker at ændre danskernes syn på kropspleje ved at gøre op med tanken om, at det ikke kan være bæredygtigt. Når alt kommer til alt, så er huden dit største organ, men hvorfor går vi så lidt op i generel kropspleje, når vi er så investeret i at pleje vores ansigt? 

Begge videoer kan du se lige her. Til de nysgerrige, kan vi afsløre, at den korte video har trukket over 90% af deres dynamiske ad spend siden den blev uploadet.